Deskundig advies voor ieder geluidsprobleem

    Snelle levering en professionele montage

    EASY Noise Control

    Callcenter akoestisch optimaal

    Opdrachtgever Otravo, moederbedrijf van onder meer reisorganisaties vliegtickets.nl en WTC.nl, heeft besloten om alle medewerkers onder te brengen in een nieuw hoofdkantoor. Als locatie is er gekozen voor het indrukwekkende Sugar City in Halfweg, onder de rook van Schiphol. De bovenste etages van zowel de Oostelijke als Westelijke Silo zijn ingericht als kantoor. Eén van de grootste afdelingen betreft het callcenter met 60 werkplekken. EASY Noise Control werd benaderd door de technisch adviseur van Otravo om de akoestiek in de ruimte te verbeteren. Na regelmatig overleg en brainstormen zijn maatwerkoplossingen ontwikkeld voor zowel wandpanelen als bureauschermen, passend binnen de visie en uitstraling van Otravo en haar nieuwe onderkomen.

    Ontwerp

    Medewerkers van het callcenter werken in blokken van 6 tot 8 personen aan geschakelde duo-bureaus. Vanuit de opdrachtgever zijn verschillende eisen en wensen geformuleerd met betrekking tot geluidsabsorptie, toegestane hoogte en flexibiliteit van de schermen.

    Samen met de technisch adviseur is er een ontwerp gemaakt waarbij de schermen op de millimeter nauwkeurig zijn uitgevoerd en met speciale beugels worden vastgeklemd op de stalen kabelgoten tussen de bureaus. De kantoormeubelleverancier heeft hiervoor speciaal de bureaubladen laten aanpassen. De kleuradviseuse koos uit 8 verschillende tinten wit de juiste keur, welke EASY Noise Control heeft voorzien van het Otravo logo.

    Omdat de binnenwanden zijn voorzien van artwork in het thema 'Continenten' is dit artwork op diverse bureauschermen doorgetrokken. Verder is er een speciaal EASYphoto wandpaneel ontworpen, passend op de ronde wanden en tussen de wiebervormige ramen in het nieuwe kantoor. Ook hier is gekozen voor de huiskleur wit.

    Assemblage en montage

    Na goedkeuring van het ontwerp heeft EASY Noise Control het complete project binnen drie weken gerealiseerd. De logistieke operatie om het callcenter te verhuizen zonder offline te zijn, was hiervoor al gepland. In onze werkplaats in De Meern zijn 14 wandpanelen en 53 van de 54 EASYphoto bureauschermen vooraf geassembleerd, het laatste was te groot voor de lift. In anderhalve dag zijn alle schermen en wandpanelen geplaatst, uitgelijnd en voorzien van de verwisselbare, doeken met print.

    Resultaat

    We zijn erg trots op het behaalde resultaat. Een callcenter met een uitstekende akoestiek, mooie bureauschermen en tevreden gebruikers.

    Akoestiek verbeteren in callcenter
    Akoestische oplossingen callcenter